Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Na današnji dan 1944. godine, pod pritiskom Čerčila, kralj Petar II oduzeo komandu Draži Mihailoviću i priznao Josipa Broza Tita; 1521. Turci, posle dvomesečne opsade, prvi put osvojili Beograd

Komentari (57) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 29 avgust 2019 08:59
Da, do 1944. godine...
... ceo svet je saznao ko se ovde borio protiv Hitlera, a ko je zabušavao ili sarađivao sa okupatorom.

Tako da Perica nije imao kud.
Preporuke:
49
44
2 četvrtak, 29 avgust 2019 09:15
Sudba kleta
Kraljeva odluka pod ili bez pritiska je smrsila konce dinastiji Karadjordjevic. Ovaj sadasnji pajac tzv. Prestolonaslednik je tragikomicna izmotacija. Za utehu neizlecivim srpskim monarhistima, na vidiku je jedan drugi Aca pa bi tako mozda mogli da ga proglase i za kralja kad se on i inace tako pinasa i tako ce dobiti i novu dinastiju...
Preporuke:
40
26
3 četvrtak, 29 avgust 2019 09:36
Petar Pantelić
Na današnji dan 1944. godine, na zahtev izbegličke jugoslovenske vlade, koja je to učinila pod pritiskom britanskog premijera Vinstona Čerčila, kralj Jugoslavije Petar II je u Drugom svetskom ratu oduzeo komandu Dragoljubu Draži Mihailoviću i priznao Josipa Broza Tita za jedinog vođu jugoslovenskih snaga otpora nemačkoj okupacionoj sili.


I do ovog trenutka su neradnici i ološ (zna se u svakom selu kakav je ko bio) pristupali teroristima, ali je ovim činom ubijena Jugoslovenska vojska u otadžbini. Srbi su izgubili rat, izgubili su vojničku čast i poštovanje, a devedesetih godina prošlog veka se videlo da više ne postoji srpski vojnik. Kako li se samo srpski neprijatelji raduju ovom nakaznom društvu u kome danas živimo? Neće doveka. Dogodine u Prizrenu!
Preporuke:
44
45
4 četvrtak, 29 avgust 2019 10:18
Taj Perica je...
... mason bio - kao i otac mu.

Terali Srbe da kleče! Teška sramota.
Preporuke:
31
20
5 četvrtak, 29 avgust 2019 11:01
Beograđanin - odluka jeste bila politička, ali i osnovana
Treba odnos četnika i partizana (rojalista i komunista) posmatrati u kontekstu istih takvih situacija u Grčkoj, Poljskoj i Kini za vreme Drugog rata.

U svim tim zemljama su se i jedni drugi borili protiv okupatora do kraja rata, a na kraju jedni protiv drugih. U Grčkoj je Zapad pomogao rojalistima (uz saglasnost Moskve), u Poljskoj je Rusija pomogla komunistima (uz saglasnost Zapada), dok su u Kini obe strane podržavane, jedni od Rusije, drugi od Amerike.

Problem je (i razlika) u tome što su se u svim tim zemljama rojalisti-republikanci(Kuomintang) do kraja tukli sa okupatorom, dok su kod nas naši rojalisti to prestali već nakon prve odmazde Nemaca, dakle u jesen 1941, od kada su počeli da 'taktiziraju' i bili uvučeni, malo po malo, u otvorenu saradnju. To su proste istorijske činjenice, i mi možemo da ih analiziramo zašto je to bilo tako, ali ne i da ih negiramo.
Preporuke:
37
30
6 četvrtak, 29 avgust 2019 11:04
Aleksa
Na današnji dan 1944. godine, na zahtev izbegličke jugoslovenske vlade, koja je to učinila pod pritiskom britanskog premijera Vinstona Čerčila, kralj Jugoslavije Petar II je u Drugom svetskom ratu oduzeo komandu Dragoljubu Draži Mihailoviću...

kralj Petar Drugi je tada ulazio u svoju dvadeset i drugu godinu. poslužio je samo kao paravan za one koji su odlučivali u "izbegličkoj jugoslovenskoj vladi" i Londonu.

usledila su bombardovanja od strane Engleza i Amerikanaca srpskih gradova; utabalo se budući autoput bratstva i jedinstva da se zataškaju hrvatski ustaški zločini; Beograd i Srbiju su osvojili i okupali u krvi hrvatski i slovenački komunisti sve sa srpskim komunističkim renegatima kao poslugom...i projuriše desetleća i oooop evo nas u zadruzi kod blera i njegovog vadikavskog pitomca i en bernabič sa njenim timom, da ne spominjemo buljumentu amazonki sa u na čelu poplave nvo...
da l se to izbeglička vlada iz Londona nekako neopaženo vratila u zemlju? i kada?
Preporuke:
30
31
7 četvrtak, 29 avgust 2019 11:22
Stanić Milan
Petre,malo je potrebno šire poznavanje istorijskih događaja da bi se razumjela odluka Čerčila(kralj Petar 2.je bio obična marioneta koji nije bio gospodar ni sam sebi).Stoji istorijska činjenica da je ravnogorski pokret počeo kao antifašistički,međutim vrlo brzo prelazi u vlastitu negaciju sarađujući sa Nemcima i Italijanima u borbi protiv partizana,pri tome čineći nebrojene zločine na tlu bivše JU, i to ne samo nad drugim narodima,nego i nad vlastitim narodom.Opšte je poznata činjenica da četničke vojvode u Bosni priznaju vlast Pavelića,pa sa ustaškim doglavnicima potpisuju sporazume o saradnji u borbi protiv partizana.Čuveni vojvoda Drenović sa Manjače gine u nemačkom autu sa nemačkim oficirom.
Partizanski pokret najmanje je delo KPJ i Tita.Radi se opštenarodnom oslobodilačkom pokretu čiju esenciju čini mladost,pokret široki narodni masa, u kome prednjači srpski krajiški narod,a1944.to je srce partizanske države,koju je, na svoju veliku žalost morao priznati i veliki Čerčil.
Preporuke:
35
31
8 četvrtak, 29 avgust 2019 11:26
aksiom
I za narod i za državu a i za dinastiju bilo bi bolje da je na papiru ostavio svoj mozak a ne potpis.
Preporuke:
22
8
9 četvrtak, 29 avgust 2019 11:32
Posmatrač
Bez vlasti i bez sredstava, u tuđini, mladi kralj je verovatno bio ucenjen od starog lisca Čerčila koji mu je rekao : ili pristaješ, ili . . .

Tek, taj kraljev govor, prenošen preko radija, zapečatio je sudbinu JVUO.
Srušio kraljevinu Jugoslaviju. Otvorio vrata komunističkom teroru.
Preporuke:
35
35
10 četvrtak, 29 avgust 2019 11:52
ZORAN
Odluka je bila samo ''manje zlo''od onoga koje je pretilo Srbima. Niko ne pominje da je to Staljin izdejstvovao u Jalti i da je ksnije preko svojih zlikovaca govorio da ako Srbi ne prihvate Tita da će Srbe iseliti u Aziju a ovde naseliti neke druge. Trebalo je spasiti što se spasti može.USA daleko,a Crvena armija pred vratima.
Preporuke:
19
24
11 četvrtak, 29 avgust 2019 11:55
Aleksa
o De Valeri
užas!neverovatno je kako su u fantomskom "tanjugu" uspeli da napišu takvu gomilu budalaština u samo par redova.Događajima daju pogrešna imena, izpremeštali ih u vremenu.
"Zbog učešća u ustanku "Crvena pastva" 1916, Englezi su ga osudili, prvo na smrt pa na doživotnu robiju, ali je oslobođen 1917. Predvodio je 1922. Dablinski ustanak, posle čije je propasti 1923. objavio kraj oružane borbe, ali je ipak uspeo da izdejstvuje da London prizna samostalnost Irske (bez Severne Irske, osim jednog malog dela Alstera)".
1916. je učestvovao u the Easter Rising.
1922. je počeo građanski rat, a ne Dablinski Ustanak,nakon što je delegacija sa Majkl Kolinsom (podmetnuo mu De Valera) prihvatila sporazum sa Britanijom,tada najmanje zlo,u kojemu je Londonu ostao ogroman deo Alstera(mogle bi čak da se povuku labave paralele sa "irskim Kosovom").
Ispade još da je De Valera izdejstvovao nezavisnost!!!
Posetio je nemačku ambasadu na početku maja 45. da izrazi saučešće zbog smrti hitlera.
Preporuke:
10
11
12 četvrtak, 29 avgust 2019 12:01
kako da ne "baka jelo"
Da, do 1944. godine...
... ceo svet je saznao ko se ovde borio protiv Hitlera, a ko je zabušavao ili sarađivao sa okupatorom.
Tako da Perica nije imao kud.
Uvek taj Brozov "ceosvet" se koristi kada se masno laže.
Ako ste se "vi" borili protiv Hitlera što niste rušili mostove pruge centrale po Nemačkoj nego po Srbiji.
Zašto ste ubijali Srbe a ne nemce i izazivali nemce da ubiju što više Srba.
Počeli ste sa ubistvom dva Srbina 1941 i završili sa ubistvom dva Srbina 2000 Petrovića i Stambolića.

A borili ste se tako što Broz pobene
- iz Drbara u Italiju a narod strada
- pobegne iz užica sa zlatom iz banke a narod i radnički bataljon strad
- pobenge preskačući potok Sutjesku a ostavi ~10000 civila da stradaju

A 1944 cela Banda Broza došla u Srbiju da ubija Srbe umesto da je oslobađala sloveniju hrvatsku bosnu i slrečila nemce iz Grčke da se izvuku

DA bi 1948 prešli na stranu zločinačkog NATO pakta
Preporuke:
32
50
13 četvrtak, 29 avgust 2019 12:29
Aleksa
za "Stanić Milan"
jeste, pokret je bio širok i srpski, sa krajiškim jezgrom, koje je bilo najbliže pipcima hrvatskog ustaškog Zagreba, ali mu je na čelo došao neko ko je u vreme Pokolja Srba u endeha, i ne samo, krenuo u revoluciju da obori Srbiju koja je prošla kroz balkanske ratove i prvi svetski rat.
ustaška država od samog početka, a posebno od septembra 1941. kad je Italija pokrila "svoju" okupacionu zonu, nije kontrolisala velik deo terena koji su im Nemci dali za državu. a tamo gde su kontrolisali počinili su monstruozne zločine! samo na delu teritorije! u tom kontekstu se treba i videti šta su sporazumi sa lokalnim četničkim vojvodama označavali... što se Italije tiče, i ona je štitila srpski narod, a bilo je i Nemaca, ali to su bili pojedinci, Nemačka je omogućila ustaški Pokolj.
nisu pristalice Kraljevine i monarhije bacile Srbe na Srbe u građanskom ratu. Što bi ratovali protiv vlastitog naroda? Ko li je to učinio?ko je odma kolonizacijom krenuo da dalje oslabi Krajišnike?
Preporuke:
22
22
14 četvrtak, 29 avgust 2019 12:36
Vladimir Čeleketić
Da, nekrunisani kralj (ili je "kralj" u tom slučaju)je pozvao Srbe da stanu pod komunistički barjak što su mnogi od njih sa oduševljenjem prihvatili. Igrao je ulogu britanse lutke, do kraja. Za drugo i nije bio. Posle znamo kako je bilo. Sad neki koji su protiv komunizma bi kralja koji je potomak tog "kralja", a taj njegov potomak nas zove u EU, baš kao što čine Vučić i Ana Brnabić. Lep izbor, nema šta.
Preporuke:
21
15
15 četvrtak, 29 avgust 2019 13:03
Neka je laka zemlja hrabrom rodoljubu, partizanskom borcu i istorijskom naučniku Vladu Strugaru.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/124/drustvo/3636862/preminuo-akademik-vlado-strugar.html
Preporuke:
23
14
16 četvrtak, 29 avgust 2019 13:11
Miki
RATKO MLADIĆ je komunista i nosi petokraku. Pa dali je RATKO MLADIĆ kao komunista neprijatelj Srba ili je davao svoj život za Srbe i Republiku Srpsku. RATKO MLADIĆ se Savezu komunista Jugoslavije pridružuje 12. februara 1964.god. Šta je pisalo na kravati koju je Srpski heroj Ratko Mladić nosio u Hagu. Prilikom izricanja presude Ratko Mladić nosio je crvenu kravatu sa logom Komunističke partije Ruske Federacije i komunističkim simbolom komunističke partije - srp i čekić.
Ja sam Partizan isto kao i Ratko Mladić. Zašto Srpski heroj Ratko Mladić ne voli četnike?
Ratko Mladić:" Kada mi je otac ubijen od ustaša, bio je partizan, imali smo jednu kravu koja nas je hranila tokom rata.Jednog dana su četnici došli u našu kuću zavezali su moju majku(bila partizanka) u staju,jednu pletenicu su joj zavezali za rog od krave a drugu za stub,gde je krava bila vezana. I zapalili su i otišli. Spasili su nas komšije. Zar vi mislite da posle toga ja mogu da stavim kokardu".
Preporuke:
26
16
17 četvrtak, 29 avgust 2019 13:21
Živeo Socijalizam
Zašto Draža Mihajlović nije prisvojio Knin ?
Zašto Draža nije sprečio streljanje 800 000 Srba u Jasenovac ?
Zašto Draža nije prisvojio BiH, Vukovar ?
Zašto su ljotićevci učestvovali u streljanju đaka u Kragujevac ?
Zašto su četnici klali nevine Srbe ?
Pokolj u Vraniću je bio zloglasni četnički pokolj stanovnika beogradskog naselja Vranić, na svetog Nikolu 1943.god. Tokom noći 20/21. decembra 1943. Prvi bataljon Posavske brigade Avalskog korpusa JVuO izvršio je masakr civila u kojem je ubijeno 67 meštana (uglavnom žena i dece) sela Vranić 30 kilometara od Beograda. Podeljeni u tri grupe, četnici su izvršili pokolje u 14 kuća u selu. U svim kućama pobijeni su svi ukućani, osim petoro koji su slučajno preživeli. A pokolj u Boleču se desio narednog dana, 21. decembra 1943. godine.
Preporuke:
42
26
18 četvrtak, 29 avgust 2019 13:31
Dragi rodoljubi, još na samom početku rata, u ''maloj Moskvi'' Popovu Polju, u istočnoj Hercegovini, iz narodnog glasa odjekivala je pesma.
U Popovu ispod Bjelasnice
Tu ne rađa majka izdajice.
U Popovu plavo cvijeće niče
Pa i ono 'Smrt fašizmu' viče.
Popovo se polje kune
Neće kralja, neće krune.
Neće kralja ni četnika,
Neće Dražu izdajnika.
Iz sveg glasa narod kliče
Kralju Petre, izdajniče!
Preporuke:
35
29
19 četvrtak, 29 avgust 2019 13:42
Turas
Čini mi se vekovima vuk na ovcu pravo ima ... Mi smo slobodarski narod ali imamo kenjkavu , korumptnu , poganu i lopovsku vlast , čas retkim izuzecima , to navodim iz kurtoazije .
Tako mali Pera "na pritisak" nekog govnara sa debelom cigarom , pređe preko rodoljubivog akademski obrazovanog (za razliku od njega budućeg alkoholičara)generala Draže , našega čiče i prodade ga anglosaksoncima na pravdi Boga , naredniku bivše AU vojske , koja je vešala seljake po Mačvi . Otuda nastade ona "lepa" pesma "srbe na vrbe"koje nam i danas popevaju naši susjedi .
Danas prima neki mutavko državnu apanažu , verovatno "na pritrsak" Nj.V.GB , jer loza mora da se poštuje kao kod dobroga vina . Tako je jako razumljiv stih našeg najvećeg pesnika .."jer je raja stoka silna".
Preporuke:
20
19
20 četvrtak, 29 avgust 2019 13:45
Oposum
Da, na današnji dan 1944. god Englezi su pogazili svoju reč opet po ko zna koji put i ukinuli podršku Draži i njegovoj JVuO te naterali maltene zarobljenog kralja Peru Drugog koji je tada bio još dete, od njih zarobljenog, da se odrekne svoje vojske u Otadžbini i da joj naredi da se stavi pod komandu svoga arhineprijatelja Tita i njegovih komuno zlotvora. To je bila tragedija neviđenih razmera za sve srpske kraljevske borce. Plakali su, bacali puške, hvatali se za glavu, ridali, tugovali. Ali kralj Pera Drugi je bio nateran na to, onaj zlikovac Čerčil ga je pod velikim ucenama i pritiskom na to naterao. Zato je kasnije Petar i otišao iz Engleske kod Ruzvelta u Ameriku koji ga je koliko toliko ipak više uvažavao i cenio. Inače, sam Draža je posle sloma Kraljevine Jugoslavije aprila 41-ve napravio veliku grešku što je i dalje maštao o Jugoslovenstvu čak i u trenucima kada se pred njegovim očiva stvorio monstrum zvani NDH koji je nemilice tamanio Srbe. Tada je morao tu fikciju odbaciti.
Preporuke:
18
21
21 četvrtak, 29 avgust 2019 14:31
Ovako je bilo
Draža Mihajlović je bio četnik a njegov sin Branko i njegova ćerka Gordana su bili Partizani.
Preporuke:
16
10
22 četvrtak, 29 avgust 2019 14:39
Tito
Drugovi i drugarice, građani i građanke, ne dozvolite da vama tamo okupator preko svojih nenarodnih režima vlada i uništava. Hrvatski šovinizam i fašizam, nacionalno istrebljenje Srba i genocid, perfidne metode u ubijanju i isterivanju ljudi, kriminalno otimanje i pljačka moraju biti eliminisani po uzoru na Blajburg.
Postepeno i uporno, kada narod odozdo razvije htenje ujedinite se, zgazite kapitalizam, klasni interes Zapada i pljačkaške tajkunske sluge i doušnike! Srbi mogu biti ponovo svoji na svome, kad zgromite hrvatske fašiste koji ponovo prizivaju Hitlera, zver Pavelića najvećeg izdajnika koga je hrvatska majka rodila, kao i antijugoslovena i srbofoba zločinca Tudjmana i njegovu oligarhijsku kliku! Oni ne poznaju reči ljubavi čoveka prema čoveku, oni neće da narod bude svestan svoje snage i sposobnosti, da ima besplatno zdravstvo i školstvo, svoje fabrike, kulturu i samostalnost. Zbijte se oko zadatka uništenja okupatora i suverene budućnosti za sadašnja i buduća pokolenja!
Preporuke:
21
8
23 četvrtak, 29 avgust 2019 15:10
Katarina Krstić
Slučaj komedijant(Crnjanski),hteo je da se pre nekoliko dana navršila godišnjica poslednjeg (do sada poznatog)Titovog ugovora s Nemcima o snabdevanju, za zajednički otpor savezničkom prodoru preko Slovenije, poznat kao Vilfanov sporazum. Tužno je što Srbi bar ovih tridesetak godina uče svoju istoriju u kafani, ili iz intenret komentara. Da bar koriste pristup otvorenim arhivama, digitalizovanim izdanjima knjiga i dokumenata na internetu, ne bi ovako bezumno ponavljali jeftinu ustaško komunističku propagandu. Tada bi, recimo, znali da je još s proleća 1944. u razmeni depeša Kraljevska kancelarija obavestila Vrhovnu komandu da je Kralj pod pritiscima, i da do kakvog god bezumenog naređenje dođe, da se TAKVOM naređenju ne veruje i da se ne posluša. Znali bi i da je K.Petar neuspešno povukao ovu odluku u januaru 1945,ali i definitivno u julu 1945. Da je razbojnički AVNOJ koji se preimenovao u Skupštinu počinio državni udar avgusta 1945... a i Čerčil se pokajao...
Preporuke:
17
23
24 četvrtak, 29 avgust 2019 15:39
Zvonimir Bgd - general Dragoljub Draža Mihailović, njim samim 1
U vezi sa nekim mišljenjima da je Draža pazio na žrtve srpskog naroda:

”U leto 1940. godine - rekao je Draža isledniku Ozne - povezao sam se sa Borom Mirkovićem, jer me je baš on pozvao zajedno sa Žarkom Popovićem, mojim nerazdvojnim drugom i šefom obaveštajnog odeljenja Generalštaba. Nas smo dvojica sa Borom održali niz sastanaka. Sastancima su prisustvovali i njegovi oficiri, koje je on naročito birao. U prvo vreme cilj sastanaka bio je zagonetan, Bora je veličao Simovića, napadao Stojadinovića, kneza Pavla i zvaničnu politiku, koja se iskristalisala. Cilj sastanka bio je prevrat i obaranje režima.”

Prema tvrđenju dr Jovana Marjanovića, jednog od naših najboljih poznavalaca četničkog pokreta, može se uzeti sasvim kao pouzdano da je Mihailović godinama učestvovao u pripremama za svrgavanje proosovinskog režima kneza Pavla...da je o ovom kompleksu problema diskutovao sa predstavnicima britanske obaveštajne službe.

Usledile su posledice po srpski narod.
Preporuke:
23
10
25 četvrtak, 29 avgust 2019 15:40
Zvonimir Bgd - general Dragoljub Draža Mihailović, njim samim 2
U vezi sa zamerkama Brozu kako se jedino on odlučio da diže ustanak baš na prostoru Srbije i da tako žrtvuje srpski narod u ognju nemačke okupacije:

Po Mihailovićevim rečima, on je tek 20. aprila saznao za kapitulaciju Jugoslovenske vojske, koja je potpisana 17. aprila 1941. godine. Tad se on sa nekoliko oficira, podoficira i vojnika nalazio u Bosanskom Petrovom Selu kod Gračanice.
”Odlučih da pođem u Srbiju - rekao je Mihailović isledniku. Računao sam da tamo nije sve svršeno, bar u pogledu naroda. … Računao sam da organizujem narod, na prvom mestu u zapadnoj Srbiji, i onda i dalje.”
Preporuke:
20
11
26 četvrtak, 29 avgust 2019 15:40
Zvonimir Bgd - general Dragoljub Draža Mihailović, njim samim 3
U vezi sa pitanjem regularnosti suđenja TOG VREMENA:

Suđenje je pratilo više od 100 novinara, od kojih je 60 bilo iz inostranstva. Svoje specijalne dopisnike poslali su gotovo svi veliki svetski listovi, radio-stanice i agencije. Da bi stranim i domaćim novinarima omogućili da što lakše obavljaju svoj posao, u zgradi Vojnopešadijskog učilišta bila je postavljena posebna telefonska centrala za slanje novinskih izveštaja. Ceo tok procesa prevođen je na strane jezike - na ruski, francuski i engleski. Radio Beograd je direktno prenosio tok suđenja.
Dražu su NA NJEGOV ZAHTEV branili beogradski advokati Nikola Đonović i Dragić Joksimović. Artur Gejt, američki radio novinar:”Dok je stajao pred sudom okružen fotografima, izgledao je pogružen. Dosta je ugojen, ne izgleda onako izgladneo kao kad je bio uhapšen”.
U dokaznom postupku saslušan je veliki broj svedoka, pročitano je oko 1.000 ratnih naredbi, izveštaja, depeša, pisama i drugih dokumenata.
Preporuke:
16
12
27 četvrtak, 29 avgust 2019 15:41
Zvonimir Bgd - general Dragoljub Draža Mihailović, njim samim 4
Tekst molbe za pomilovanje generala Mihailovića koji je on podneo Prezidijumu Narodne skupštine FNRJ:

„Presudom Vrhovnog suda FNRJ, Vojnog veća od 15. jula 1946. godine, osuđen sam na kaznu smrti streljanjem.

Skrhan fizički i duševno, nedaćama koje su me pratile kroz ceo moj život, molim Prezidijum Narodne Skupštine Federativne Narodne Republike Jugoslavije da mi kaznu smrti streljanjem zameni putem svoje milosti, kaznom lišenja slobode. Molim da se ova moja molba uzme kao moje iskreno pokajanje i da mi Prezidijum olakša tešku kaznu na koju sam osuđen.

Uveravam Prezidijum da ću za vreme izdržavanja kazne lišenja slobode, svojim predanim i požrtvovanim radom uložiti sve da doprinesem koristi našoj novoj državi, kao što sam već pokazao pre i u toku procesa u više mahova.

S molbom da mi putem najviše milosti Prezidijuma Narodne Skupštine Federativne Narodne Republike Jugoslavije dade pomilovanje,

Učtiv Dragoljub - Draža M. Mihailović

15. jula 1946. g. u Beogradu“
Preporuke:
17
12
28 četvrtak, 29 avgust 2019 17:12
Aleksa
za "Zvonimir"
"U vezi sa zamerkama Brozu kako se jedino on odlučio da diže ustanak baš na prostoru Srbije i da tako žrtvuje srpski narod u ognju nemačke okupacije".
prvo, niko ovde nije ni tvrdio da se Broz jedini odlučio. pitanje je šta je, od koga i u ime koga broz tu tražio, nakon što je krenuo sasvim prirodan srpski pokret otpora u Srbiji?
drugo, kad sve imaš tako lepo crno na belom i sve tako pošteno, da reci mi poštenjačino, gde se dedoše zemni ostaci Đenerala?
Preporuke:
11
16
29 četvrtak, 29 avgust 2019 17:19
Ivan
Nikada Englezi Srbima nisu bili prijatelji. Nikada. Svesno i namerno, prevrtljivo i podmuklo, na njima svojstven ohol i sebičan način, otkazali su podršku Draži i njegovim četnicima negde na polovini rata i prešli na stranu Tita i njegovih partizana. Najpre su nam navukli veliku nesreću i preko svojih vernih saradnika, veleizdajnika dvojice đenerala Mirkovića i Simovića izazvali puč u državi u najtežem mogućem trenutku i naljutili time Hitlera te je ovaj izručio hiljade tona bombi na Srbiju i okupirao je potom te raskomadao na najzverskiji način a ovi izdajnici za to vreme odmagliše baš u Englesku i ostaviše jadnu Srbadiju na nemilost Nemcima, ustašama i ostalim zlikovcima. Onda su nagovarali Dražu da se bori protiv Nemaca i komunista obećavajući mu pomoć da bi samo par godina kasnije i njega ostavili na cedilu. Daleko im kuća. A đeneral Draža je napravio najveću grešku time što je i posle aprilskog sloma sebe i dalje zvao Jugoslovenskim oficirom. Momentalno je trebao tu utopiju da odbaci.
Preporuke:
8
9
30 četvrtak, 29 avgust 2019 17:23
Majstor Bob
Na jednom mestu sam video savršeni opis Karađorđevića: ŠTETOČINSKA DINASTIJA.
Preporuke:
8
11
31 četvrtak, 29 avgust 2019 17:35
Ovako je bilo
Aleksa
za "Zvonimir"
drugo, kad sve imaš tako lepo crno na belom i sve tako pošteno, da reci mi poštenjačino, gde se dedoše zemni ostaci Đenerala?


DRAŽA MIHAJLOVIĆ JE UMRO PRIRODNOM SMRĆU U RUSIJI!
Draža Mihajlović umro prirodnom smrću u Rusiji gde je i sahranjen 1956.god. On je živeo do 63-e godine i tamo je umro. Kada je Draža video da ga Englezi puštaju niz vodu, jer nije više hteo da ruši pruge koje su izazivale streljanje Srba. Tada je preko ruskih veza, koje je imao kao obaveštajac, izdejstvovao da po završetku suđenja bude odveden zajedno sa nemačkim generalom Lerom.
Preporuke:
17
19
32 četvrtak, 29 avgust 2019 17:46
Aleksa
za "ovako je bilo"
nema frke "partizan", ali pitanje i dalje ostaje, mogo si da napišeš i da je čovek umro u SAD, zar ne?
mislim, pedeset godina je prošlo i ruski arhivi su otvoreni...
Preporuke:
13
7
33 četvrtak, 29 avgust 2019 17:50
Zvonimir Bgd kolegi Aleksi 2
Posle sastanaka i dogovora dve ustaničke formacije u Srbiji u leto 1941. (u Struganiku i Brajićima) činilo se da je Srbija na domak oslobođenja većeg dela svoje teritorije od okupatora i njegovih saradnika. Međutim, iz centara Savezničke koalicije (Londona i Moskve) rukovodstvu ovih grupa dolazile su protivrečne depeše i uputstva. Danas mnogi istoričari smatraju da su upravo ove konfuzne direktive doprinele različitim pogledima na dalji razvoj ustanka, što je posledično dovelo i do međusobnog oružanog sukoba. Čak i posle izbijanja sukoba, Broz i Mihailović pokušali su da reanimiraju jedinstvo ustanika, preko posrednika. Nije uspelo zbog početka agresivne ofanzive okupatora na oslobođenu teritoriju. Tada su i raspisane one dve poternice. Broz je bežao u druge krajeve zemlje, ali pod borbom i održanje jedinstvene komande. Mihailović se izvukao iz obruča, ali nije postigao jedinstvo komande nad jedinicama koje su se upustile u kolaboraciju itd. Velika je to i komplikovana priča.
Preporuke:
14
9
34 četvrtak, 29 avgust 2019 17:50
Zvonimir Bgd kolegi Aleksi 1
Kolega, najpre da se dogovorimo da, kada se priča o prošlosti, nema mesta nervozi i svađi. Činjenice neće pobeći, pa bi trebalo da smireno pogledamo tragove te prošlosti. A onda neka svako donosi zaključke po svom nahođenju. Svako crno-belo gledanje na istorijske događaje i ličnosti, "dobri i loši momci" a la americana, nije istorijsko i ne doprinosi traganju za istinom. Niko OVDE nije to tvrdio, ali je to poznata poštapalica onih kojima je ustanak trn u oku kada gledaju na našu prošlost, ko god da ga je podigao i vodio. Ustanak kao takav njima smeta. A upravo tim ustankom naš se narod na svoju hvalu i slavu za večna vremena upisao u oslobodioce Evrope i pobednike 2.sv.rata.
U ustanku je učestvovao i Draža. Ali je, po izbijanju građanskog (ideološkog) rata, ubrzo zatražio pomoć u oružju i municiji od Nemaca (Divci, 11.nov.1941.). Bio je odbijen, jer Nemcima nije bila potrebna njegova pomoć. Zatraženo je da položi oružje, što je on odbio i bio je gonjen.
Preporuke:
12
9
35 četvrtak, 29 avgust 2019 17:58
Jakov
Partizani su bili izdajnici isto kao i njihov potomak Slobodan Milošević koji je PRIZNAO KOSOVO KAO DRŽAVU!!!
Preporuke:
7
28
36 četvrtak, 29 avgust 2019 17:59
Četnik
Da su Tito i partizani bili dobri oni ne bi doneli Ustav iz '74. koji je bio loš za Srbiju.
Preporuke:
15
9
37 četvrtak, 29 avgust 2019 17:59
Aleksa
za "Majstor Bob",
a može li ta kvalifikacija da se raspiše, pa da vidimo šta sleduje Aleksandru, čika Peri...
razumem da je i sa Obrenovićima sve bilo u redu, sve od Kopitara pa tamo do seansi u bečkom veleposlanstvu u Belom Gradu osamdesetih?
lako potežeš uopštenu ocenu, tako mi se čini.
Preporuke:
7
7
38 četvrtak, 29 avgust 2019 18:00
Jolanda
Crnogorci su bili Srbi, zašto su Tito i partizani stvorili crnogorsku naciju koja nikada nije postojala??? Da nije bilo njih ne bi bilo ni Mila Đukanovića
Preporuke:
15
8
39 četvrtak, 29 avgust 2019 18:02
Ko je Miki, a ko Kiki?
Zašto su komunisti Šiptarima dali autonomiju na Kosovu? Zašto Srbi u Krajini nisu imali autonomiju?
Preporuke:
14
12
40 četvrtak, 29 avgust 2019 18:13
Aleksa
za "kolegu Zvonimira"
niste kolego odgovorili.
ajde da malo proširim,
šta je Maihailović, a šta je Broz tražio u Srbiji, od koga su poslani, jer nisam najbolje razumeo, ni ko je koga poslao, kad spominjete Moskvu i London?
i usput šta je bilo sa srpskim komunistima u Srbiji, nakon što ih je posetio Broz?
nego mene kopka ne manje i ono drugo pitanje.
s jedne strane ogroman dokazni materijal (iz prve ruke nadam se), a sa druge slalom oko postavljenih pitanja?
Koliko mi je poznato Poljaci i slobodni Francuzi su u jeku rata odlikovali Đenerala... kad ono Bela Crkva i napad na nemačke okupatore svetionik otpora u Evropi.
Preporuke:
10
9
41 četvrtak, 29 avgust 2019 18:14
Miki
Jakov
Partizani su bili izdajnici isto kao i njihov potomak Slobodan Milošević koji je PRIZNAO KOSOVO KAO DRŽAVU!!!


Slobodan Milošević nije priznao KiM kao državu. Šiptari su proglasili KiM kao državu 2008.gd. a posle potpisivanja mirovnog Kumanovskog sporazuma na KiM je prva stigla Ruska vojska i Putin. 12 juna 1999.god. dolazak ruskih vojnika na aerodrom Priština. 18 juna 1999.god. potpisan zvaničan ugovor u Helsinkiju o učešću ruskih trupa u sastavu KFOR. 10 jula 1999.god. 86 ruskih vojnika iz sastava KFOR razmešteno u Kosovskoj Kamenici. 17 jun 2001.god. Putin u Prištini.
Preporuke:
19
8
42 četvrtak, 29 avgust 2019 18:38
Aleksa
"Jakov", "Četnik", "Jolanda", "Ko je Kiki...", evo vam sendvičara u karakterističnoj izbacila ih poplava akciji.
Preporuke:
6
8
43 četvrtak, 29 avgust 2019 18:52
Gde su sada Miki, Kiki i drugovi?
Zašto partizani nisu kapitulirali pred nacistima? Zašto se nisu sakrili u ćošak i posmatrali šta se događa i dojavljivali šta treba okupatoru, ako se mora? Jer, što se mora, nije teško. Zašto se nisu kao ne mali broj Srba utrkivali i potkazivanju rodoljuba okupatoru? Zašto su baš hteli da oslobađaju Srbiju, i to još i sa Crvenom armijom, kada su mogli kao drugi da legnu, ćute kao zaklani ili, jednostavno, da pomisle da Nemci nisu tako zli ili da su nepobedivi? U krajnjoj liniji, zašto nisu sarađivali sa nemačkim zlikovcima? Zašto su se partizani borili, kad naši preci nisu? Da su i oni bili kao naši preci, mi sada ne bismo morali da vas optužujemo sa sve i svašta, jer bismo imali kukavičku uranilovku.
Preporuke:
12
10
44 četvrtak, 29 avgust 2019 19:08
Zvonimir Bgd

Aleksa
"Jakov", "Četnik", "Jolanda", "Ko je Kiki...", evo vam sendvičara u karakterističnoj izbacila ih poplava akciji.

A, pa da, evo i etiketa... tako se uvek završavaju naše srpske diskusije. A čemu vam to služi, kolega? Postavljate mi pitanja na sve strane. Pa, šta sam ja? Vaš učenik? Mnogo bi ovde trebalo prostora da se odgovori na sva ta pitanja, ali prostor i vreme na NSPM ne mogu nadoknaditi biblioteke knjiga. Pominjete odlikovanja i pitate ko je koga poslao?? Kolega Aleksa, nemojte da ste kao dete. Pažljivo i strpljivo listajte i čitajte izvore i raznovrsnu literaturu. Pa i svedočanstva sa različitih strana. Vremenom, tako, pristrasnost opada a snagom informacija niče jedna realnija slika istorije. Postoji mogućnost da će vam se na taj način neke istine polako primaći... Znači, ne odlikovanja (pasiva), nego realan učinak na terenu i doprinos pobedi antihitlerovske koalicije (aktiva).
Preporuke:
18
8
45 četvrtak, 29 avgust 2019 19:23
Peter RV
Dan vječitoga srama za Karađorđeviće i srpske monarhiste koji traže neko opravdanje za ovaj podli akt izdaje petra II.
Ko je skim sarađivao je sporedno kad se uzme u obzir da ovaj rat je, ustvari bio - građanski! Njemci su bili sporedni akteri ,upotrebljavani za propagandne svrhe! Radilo se o tome da se spriječi uspostavljanje boljševičke diktature nad Srbima.
Niko(sem imbecili!)može reći da se Draža i njegovi četnici nijesu borili i ginuli za monarhiju, da spriječe dolazak ove diktature na vlast.
Što je najgora poslijedica ovog gnusnog akta je- da je kralj legalizovao titova masovna strijeljanja koja su uslijedila, Kočevski Rog, Zidani Most itd.
Preporuke:
14
13
46 četvrtak, 29 avgust 2019 19:25
TITO
Kosovo i Metohija je južna, a Vojvodina severna pokrajina Republike Srbije i tačka. Zauvek!
Preporuke:
12
4
47 četvrtak, 29 avgust 2019 20:26
Ah
Nikako da se prevaziđu stare omraze četničke i partizanske iako i jednih i drugih skoro pa više da i nema omraze i propagandni narativi opstaju.
Ono što zagriženi antimonarhisti i titoisti zaboravljaju je da monarhija nije imala nikakav uticaj od svrgavanja namesnika kneza Pavla. Maloletni kralj Petar je radio ono što su mu sugerisali pre svega Englezi koji su puč i izveli tako da misleći da služi interesima oslobađanja od nacista nije imao čak ni loše namere a kamoli uticaj. Posledice Titove ćorave kutije i ukidanja monarhije se osećaju i danas - umesto titularnog vladara i parlamenta koji vlada imamo opet svemoćnog diktatora - demokratskog "Titića" Vučića.
Tako će uvek nažalost biti sve dok se Srbi ne osveste, ako se osveste, i obnove monarhiju i tako spreče ovog i buduće diktatore da dalje uništavaju državu i narod.
Preporuke:
10
11
48 četvrtak, 29 avgust 2019 20:48
Zoran
Zašto Draža Mihajlović nije prisvojio Knin ?

Kako da prisvojis nesto kad ej tvoje? Tad repuvblike nisu postojale, to ti tvoj SOCIJALIZAM ismisli, koga ti velicas.

Zašto Draža nije prisvojio BiH, Vukovar ?

Istop kao gore.

Zašto Draža nije sprečio streljanje 800 000 Srba u Jasenovac ?

A sto Zapad i Rusi nisu zaustalili streljanja po Ausvicu i ostalim logorima? Zato sto ni oni nisu mogli.

Zašto su ljotićevci učestvovali u streljanju đaka u Kragujevac ?

Dreaza sa Ljoticevcima nema nista.

Zašto su četnici klali nevine Srbe ?

Nevine nikad. Samo komuniste i one koji ih podrzavali. A komunisti ti napravili drzave, ustav i Kosovo ti oduzeli, pa ti sad ga velicaj.
Preporuke:
13
19
49 četvrtak, 29 avgust 2019 20:58
Aleksa
za "Zvonimir".
ne znam kakve veze ima moj komentar o botovima sa vama? što vam smeta, ako opisujem očiglednu pojavu?
zar sam je vama nalepio ili je to samo manevar da ne odgovorite na dva najprostija pitanja sa samog početka? u čemu je problem? ako je proces raži Mihailoviću bio tako transparentan kako pokazujete, gde je čovek sahranjen?
što se literature tiče, volio bih da me uputite na neku sintezu drugog svetskog rata na prostorima Kraljevine Jugoslavije koja bi zadovoljavala kriterijume objektivnosti koje ste naveli?
I tek da pojačam jedno pitanje komentatora, koliko je ljudi (ako se radi o ljudima sa perspektive brozovih komunista), koliko je ljudi streljano nakon završetka rata u Sloveniji?
Ništa obavezno naravno, ako nećete da odgovorite ništa strašno.
Možda ćemo se ipak oko jednog složiti, dolazak na vlast broza i njegovih razbojnika je označavao aktivno zatiranje predstavnika i samog društva koje je postojalo u Srbiji pre drugog svetskog rata od ne-Srba.
Preporuke:
13
10
50 četvrtak, 29 avgust 2019 23:01
Zvonimir Bgd
Diskusija bilo koja ako kreće od etiketa ne doprinosi raspravi o konkretnim pitanjima.
Nisu manevri, ali je malo prostora za manevrisanje u okvirima komentara čitavom jednom pričom koja je istoriografski rašomon. Podrazumeva neka predznanja važna za istoriografiju i razumevanje onovremenih okolnosti i konteksta. Savremena istoriografija ima protivurečna TUMAČENjA, jer različiti autori polaze od različitih merila. Ipak, najveća većina istoričara saglasna je da je prof.dr Branko Petranović (1927-94) neprevaziđeni stručnjak za istoriju Jugoslavije, posebno 2.sv.rat i posleratni period. Njegova "Istorija Jugoslavije" u 3 toma je preporučljiva i puna korisnih informacija, ali je u nekim delovima prevaziđena daljim istraživanjima. Međutim, njegova knjiga "Srbija u 2.sv.ratu" je i danas nezaobilazna istoriografska sinteza rezultata višedecenijskog istraživanja.
Retorzije je pobednik primenjivao širom Evrope. Nisu samo jugoslovenski specijalitet. Ne možemo ih posmatrati današnjim merilima...
Preporuke:
14
15
51 četvrtak, 29 avgust 2019 23:44
Živelo sve što su stvorili da propadne - 1
Razmišljao sam da li da napišem koju reč u vezi sada već proširene rasprave povodom kontraverzne odluke Kralja Petra II. Da de jure preda svoju kraljevinu najvećim njenim neprijateljima. Komunistima, prokletnicima, na čelu sa au kaplarom j. orozom. Inače zabranjenoj terorističkoj organizaciji u skoro svim državama sveta. Izuzev zloglasnog SSSR. Činjenice su da se s mladim kraljem Petrom manipulisalo od pokvarenih lica tipa generala simovića (ovaj se čak vratio u titoslaviju i uživao sve privilegije, poput crvenih-sic), mirkovića. Iza njih su bili njihovi naredbodavci britanci. Veština v. čerčila se ogledalo u tome šta je znao žrtvovati tuđe cele narode za britanske interese. Napisao je brit. vojini istoričar Lidl Hart. Dok su velike britanske i francuske kolonijalne armije egoistički čuvale njihovo ogromno kolonijalno carstvo dotle su drugi, slavenski narodi po njima morali da ratuju sa nacistima, fašistima. Kojima su kolonijalna carstva trebala u istoj meri!
Preporuke:
13
12
52 četvrtak, 29 avgust 2019 23:48
Živelo sve što su stvorili da propadne - 2
Bora mirković je bio pokvaren u toj meri da je bio u sukobu interesa. Iako vojno lice bio je vlasnik firme za uvoz iz britanije avionskih motora i rezervnih delova za potrebe jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva. Velika novčana sredstva koja je stekao na takav, nezakonit način, bila su u britanskim bankama. Ovo je poslužilo britancima da ucenjuju nesretnog i pokvarenog mirkovića da će mu nezakonito stečeni novac zapleniti ako ne ukloni princa Pavla i Vladu Cvetković-Maček koji su kao real političari izbegavali konfrotaciju sa Silama osovine. O ovome piše u svojim memoarima savremenik tih dešavanja general Bogoljub Ilić. Ministar vojni u izbegličkoj vladi. Avanturu u nepotrebno uvlačenje Kraljevine u rat sa silama osovine jedva su dočekali udruženi ustaše i komunisti. Srpski narod je platio najveću moguću cenu. Državu su mu razorili. Nepotrebno je stradalo što od zverskih ustaša što od ništa civilizovanijih, prokletnika komunista preko 1,2 mln Srba.
Preporuke:
13
12
53 četvrtak, 29 avgust 2019 23:53
Živelo sve što su stvorili da propadne - 3
Zašto prokletnika? Zato što se radi o najgoroj, đavolskoj, zagriženoj, sekti koja čega se god dohvatila to je propalo ili propada.Tragedija je još veća što su se u luciferova kola upregli najgori poreklom srbi. Divlji, nasilni, ateisti, nacionalno nesvesni. U krajnosti i sami sebi najgori neprijatelji. Da toga nisu ni svesni! Sulud svet! Ovde se neko potpisao sa 'Živeo socijalizam' sa silestom nebuloza. Nigde ne navede da napr. nesrećni poljoprivrednik nije imao ni zdravstveno, socijalno ni penziono osiguranje. U zemlji 'meda i mleka'. Koja gled' čuda završi na smetlištu istorije. Zemlja jugovića, ili birokrata bi bila čudo da nije skončala. Što od ogromne administracije (sizomanija bi njeno zadnje čedo), armije, pod i oficira, milicija, udba (državoorganizovaniih ubica) i koješta. Na KiM nisi smeo reći albanskom imigrantu da je ilegalno došao preko Prokletija, a takvih je bilo premnogo. Da ti ne bi pomogle ni tone brava i vrata da te od uljeza zaštite.
Preporuke:
12
11
54 četvrtak, 29 avgust 2019 23:56
Živelo sve što su stvorili da propadne - 4
I sada treba komuniste i njihove još žive potomke, isto prokletnike, ubediti da su to što jesu!? Neki misle da su ne samo sebi time dobar posao uradili. E, gospodo vajna Aleksa i slični mislim da je to nemoguća misija. Okoristili su se na srpskoj nesrećl. Uživaju a da nisu ni svesni nedela im. Neminovnog, povratnog efekta. Jer, za nauk, sve se vraća i plaća!
Preporuke:
13
11
55 petak, 30 avgust 2019 01:09
Petranovićeve komunističke baljezgarije
G-ne Aleksa ovde vam potomak i istih pogleda pedigriranih orozovih komunista predlaže tendencioznu knjigu 'Istorija Jugoslavije' i uzgred o 2. SR u Jugoslaviji. Moj vam je savet da ne trošite vreme na tome šta je pisao montenegrinski nazovi istoričar Petranović. Knjiga istoričara Veselina Đuretića 'Saveznici i jugoslavenska ratna drama' prava je knjiga da je pročitate! Pozdrav!
Preporuke:
10
9
56 petak, 30 avgust 2019 12:04
Aleksa
Pozdrav!
Preporuke:
4
3
57 subota, 31 avgust 2019 17:57
Turas
@ četvrtak, 29 avgust 2019 23:44Živelo sve što su stvorili da propadne - 1
.... Veština v. čerčila se ogledalo u tome šta je znao žrtvovati tuđe cele narode za britanske interese...
Ovo je jedina vredna rečenica u vašem izlaganju . Ne verujem da ni Zvonimir a ni Aleksa (analitičari amateri)uviđaju njenu poentu . Čerčil , nije mrzeo Srbe . Niti Zulu pleme od 5 mil. koje su Englezi istrebili u afričkim pohodima .Njemu su i jedni i svi drugi bili beznačajni . Elem, poenta ! Srbima Srbija je beznačajna kada su lični interesi u pitanju. U tome je razlika Srba i Engleza . Bili to kraljevi ili političari . Samo srbskome seljaku je Srbija majka ! Pogledajte Hrvate ! Kako srbsko otimaju i ne samo da brane već izmišljaju(za razliku od vas) istoriske "čimbenike" . Vi gospodo nastavite sa prepucavanjem . Moći ćemo mi srbski seljaci i bez vaše "mudrosti" . Pogotovu što neki "ojađeni" - titoiste nazivaju komunistima!? Tito je bio diktator !
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner